13 april

Tänk som en e-handlare

Det finns en kategori webbplatser som gör det väldigt bra på nätet och som ligger steget före många andra när det gäller att genera affärer på nätet och det är kategorin med e-handlarna. Det är kanske en självklarhet för många att e-handlarna har fullständig kontroll på sin utgifter och inkomster på webbplatsen, vilka kanaler som […]

31 maj

3 måsten för din webbplats

3 måsten för din webbplats

1. Bestäm tydliga mål Redan från början måste det vara tydligt vad ni har för mål med er webbplats. Är det en e-handel är det nästan alltid fokus på försäljning. Men hur mycket ska ni sälja för att nå ert mål? Svaret är inte så mycket som möjligt, utan bestäm en siffra som ni gemensamt har […]

27 december

Sökmotoroptimering gör inte underverk

Sökmotoroptimering gör inte underverk

Har du anlitat ett företag som ska hjälpa dig med sökmotoroptimeringen? Kanon, då kan du snart luta dig tillbaka och studera de gröna siffrorna i Google Analytics. Nä, tyvärr jag är ledsen, det fungerar inte så, sökmotoroptimering gör inte ensamt stora underverk även om många fortfarande tror det och även säljer in sökmotoroptimering som något […]

5 november

Glöm noindex

Glöm noindex

Att uppnå bra synlighet på Google är nästan alltid svårare ju nyare en webbplats är. En helt ny webbplats med ny domän, utan några inlänkar till sig är betydligt svårare att få bra resultat med jämfört med en etablerad webbplats med några år på nacken. Om den nu inte har fullt med dåliga länkar till […]

12 augusti

Glöm snabba resultat

Glöm snabba resultat

Att företag tar hjälp med sin synlighet på nätet är inget nytt. Men tyvärr blir det blir fler och fler företag som har en ogenomtänkt webbstrategi och oförtjänt dåliga resultat i sökmotorerna. Det är ofta domäner hit och dit, ompekningar som pekar åt höger och vänster och länkar från både det ena och andra. Det […]

5 april

Mät rätt

Mät rätt

För att få kunna utveckla ditt företag på webben gäller det att hela tiden mäta, förbättra och följa upp statistik. Det är det tyvärr många som missar. Problemet är att det oftast mäts bara för att mäta. Det är vanligt att det skickas mängder med rapporter med statistik till ingen nytta. Rapporter som inte följs […]

4 juli

Jobbnytt

Precis som de flesta svenskar vid den här tiden går jag snart på semester. Men innan det är dags för några veckors ledighet tänkte jag lyfta fram ett projekt som vi har jobbat med på Bluerange. Kunden är Nässjö Plåtprodukter som tillverkar specialskåp. För någon vecka sedan gick det ut ett pressmeddelande där det gick att […]

5 oktober

Lyckas med din e-handel

Igår eftermiddag föreläste jag på ”Så lyckas du med din e-handel”. Det var Almi som anordnade och i publiken fanns det e-handlare som har startat eller var intresserade av att starta en e-handel. Mitt ämne var sökmotoroptimering och vad du kan och bör göra för att hitta besökare till din webbplats. Det händer fortfarande att […]

3 juli

Visa vägen för dina besökare

Det blir allt enklare att starta en webbshop eller sätta upp en webbplats, du behöver inte vara någon programmerare eller webbdesigner för att klara av detta längre. Du behöver inte heller ha en stor budget. Inom ett par minuter kan din webbshop eller webbplats vara lanserad och klar. Du har kanske hittat den där produkten […]

22 juni

Bra blogginlägg

Efter en härlig semester är jag sedan några dagar tillbaka i Sverige. Under tiden har det fyllts på med intressanta blogginlägg på många bloggar. Jag har inte hunnit läsa alla i min reader ännu men tänkte tipsa om några som jag tycker är ni ska läsa – om ni inte redan har gjort det! Om […]