11 oktober

Utvärdera kampanjer i Google Analytics

Utvärdera kampanjer i Google Analytics

Idag använder de flesta företag många olika digitala kanaler för att nå ut med sin marknadsföring. Detta innebär tyvärr att många inte vet vilka kanaler som fungerar bra och vilka som fungerar mindre bra. Utan många kör på som de alltid gjort genom att publicera inlägg på t.ex Facebook, LinkedIn och kanske även något pressmeddelande […]

19 maj

Visualisera din data med Google Data Studio

Visualisera din data med Google Data Studio

För några veckor sedan lanserades Google Data Studio i Sverige, ett verktyg för att på ett enkelt och snyggt sätt kunna visualisera din data från bland annat Google Analytics och Google Adwords. Verktyget gör det även enkelt att dela din data med andra. Även om det tidigare funnits andra verktyg för att skapa dynamiska rapporter är det ett […]

13 april

Tänk som en e-handlare

Det finns en kategori webbplatser som gör det väldigt bra på nätet och som ligger steget före många andra när det gäller att genera affärer på nätet och det är kategorin med e-handlarna. Det är kanske en självklarhet för många att e-handlarna har fullständig kontroll på sin utgifter och inkomster på webbplatsen, vilka kanaler som […]

31 maj

3 måsten för din webbplats

3 måsten för din webbplats

1. Bestäm tydliga mål Redan från början måste det vara tydligt vad ni har för mål med er webbplats. Är det en e-handel är det nästan alltid fokus på försäljning. Men hur mycket ska ni sälja för att nå ert mål? Svaret är inte så mycket som möjligt, utan bestäm en siffra som ni gemensamt har […]

27 december

Sökmotoroptimering gör inte underverk

Sökmotoroptimering gör inte underverk

Har du anlitat ett företag som ska hjälpa dig med sökmotoroptimeringen? Kanon, då kan du snart luta dig tillbaka och studera de gröna siffrorna i Google Analytics. Nä, tyvärr jag är ledsen, det fungerar inte så, sökmotoroptimering gör inte ensamt stora underverk även om många fortfarande tror det och även säljer in sökmotoroptimering som något […]

5 november

Glöm noindex

Glöm noindex

Att uppnå bra synlighet på Google är nästan alltid svårare ju nyare en webbplats är. En helt ny webbplats med ny domän, utan några inlänkar till sig är betydligt svårare att få bra resultat med jämfört med en etablerad webbplats med några år på nacken. Om den nu inte har fullt med dåliga länkar till […]

12 augusti

Glöm snabba resultat

Glöm snabba resultat

Att företag tar hjälp med sin synlighet på nätet är inget nytt. Men tyvärr blir det blir fler och fler företag som har en ogenomtänkt webbstrategi och oförtjänt dåliga resultat i sökmotorerna. Det är ofta domäner hit och dit, ompekningar som pekar åt höger och vänster och länkar från både det ena och andra. Det […]

5 april

Mät rätt

Mät rätt

För att få kunna utveckla ditt företag på webben gäller det att hela tiden mäta, förbättra och följa upp statistik. Det är det tyvärr många som missar. Problemet är att det oftast mäts bara för att mäta. Det är vanligt att det skickas mängder med rapporter med statistik till ingen nytta. Rapporter som inte följs […]