Välj rätt SEO-företag

Att jobba med webben innebär att man ofta stöter på saker som gör lite ont i själen. En av de sakerna är företag som gör stora investeringar på sin webbplats eller webbshopp utan att tänka hur de ska utveckla och förbättra webbplatsen. Allt spenderas (oftast) på designen sen lämnas webbplatsen åt sitt öde i ett par år tills dess att skapa en ny igen.

En annan sak är alla pajasföretag som finns där ute, speciellt när det gäller sökmotoroptimering och adwords. Det är inte ovanligt att man kommer i kontakt med kunder som redan jobbar med att ”synas på Google” utan att de vet hur företaget går tillväga och hur de förbättrar deras webbnärvaro. Skulle man sedan ta en titt på webbplatsen undrar man egentligen vad de betalar för.

Som kund kan du börja med det enklaste för att ta reda på om företaget går att lita på. Använd Google. Hur ser företagets egna sökmotorresultat ut? Är detta ett företag du vill anlita för att hjälpa din webbplats att driva mer trafik?

Sen finns det mer frågor du bör tänka på innan du anlitar något företag som tar hand om din sökmotoroptimering. Tycker den här listan är något som ni ska gå igenom innan ni bestämmer er.

Se även upp med alla som vill hjälpa dig med sociala medier men som inte har funnits på Twitter mer än en vecka. För även de förekommer.

Och som med allt annat får man vad man betalar för.

  • Bra post! Jag tror att det är viktigt att belysa hur många fifflare det finns i denna bransch med! Folk som tar gott betalt lovar massor, men håller tunt!

    Vänligen,
    Fredrik Näs