Välj rätt leverantör

construction cranes

Har du väl bestämt dig att köpa in tjänsten sökmotoroptimering till ditt företag kommer du snart inse att det är en djungel att hitta rätt leverantör. Det finns nämligen massor av företag att välja mellan och även arbetssättet varierar.

Din webbplats är bland det viktigaste du har i ditt företag och då ska du behandla den därefter. Att anlita ett företag som hjälper dig med sökmotoroptimering innebär risker för din webbplats, risker som kan innebära att du tappar placeringar på Google och i värsta fall utesluts. Det får givetvis stora konsekvenser som inget företag vill vara med om. Det är därför viktigt att ta reda på hur företaget arbetar med sökmotoroptimering och vad som händer efter avtalsperioden.

Några företag inom sökmotoroptimeringsbranschen arbetar bara med att skaffa inlänkar till din webbplats. De har arbetat upp ett stort och fint länknätverk som du kommer få inlänkar ifrån. Vilket i sig inte är fel, det är bara det att det är det enda de hjälper dig med. Har du tur kanske företaget justerar en titel eller två på webbplatsen men det kan du inte vara säker på. När ditt avtal med företaget löper ut försvinner också dina länkar. Detta innebär att webbplatsen kommer att börja tappa placeringarna som arbetats upp. Du står då inför några val, du kan välja att fortsätta ditt avtal, avsluta avtalet och tappa placeringarna, eller börja om hos en annan leverantör.

Arbeta långsiktigt

Det du ska försöka hitta är en leverantör som bygger upp din synlighet långsiktigt. En leverantör som vill att du ska få ett resultat som håller i sig även efter avtalsperioden och ser till ditt företags bästa på lång sikt. Ett leverantör som inte bara fokuserar på placeringar utan fokuserar på att se till att ni ökar er försäljning på nätet. Placeringar på Google är förmodligen en viktig del av detta men absolut inte det enda.