Investera rätt

Det är stor skillnad på vilka metoder som används för att hjälpa företag öka deras synlighet på Internet. Vad som är rätt eller fel tänker jag inte ge mig in på nu. Däremot jämför kunder ofta tjänster och metoder som är helt olika varandra när de ska driva trafik till sin webbplats. Vilket gör det svårt för både kund och sökmotorkonsult.

Det vanligaste exemplet är kunder som har köpt sökmotoroptimering hos något av de stora sökmotoroptimeringsföretagen under flera år. Oftast över telefon. De vet inte exakt vad de betalar för men de betalar fakturan som kommer varje månad. För sökmotoroptimering är något som man måste köpa. Men de ser inget resultat. Tyvärr.

Efter ett möte med bland annat en mer detaljerad beskrivning av deras verksamhet, en sökordsanalys och innehållsplanering vet kunden vad som kommer göras och varför dessa åtgärder ska utföras. Kunden är dessutom mer involverad i projektet och skulle inte resultaten bli bättre så har kunden fått ökad förståelse för vad som sker och vad de kan göra själva för att driva trafik.

pil

Om du vill öka din försäljning på Internet se då till att investera i en bra tjänst, köp inte det billigaste utan investera i någon med kunskap inom området som kan hjälpa dig långsiktigt. Det är inte alltid det lättaste att hitta rätt person men lägg några minuter innan du bestämmer vem du ska anlita. Lyssna vad andra säger, googla och använd din magkänsla för att hitta en bra leverantör. Och stirra inte dig blind på vad det kommer kosta utan fundera istället på hur mycket du kan tjäna.