11 oktober

Utvärdera kampanjer i Google Analytics

Utvärdera kampanjer i Google Analytics

Idag använder de flesta företag många olika digitala kanaler för att nå ut med sin marknadsföring. Detta innebär tyvärr att många inte vet vilka kanaler som fungerar bra och vilka som fungerar mindre bra. Utan många kör på som de alltid gjort genom att publicera inlägg på t.ex Facebook, LinkedIn och kanske även något pressmeddelande […]

9 juni

Tre tips för Google Analytics

Tre tips för Google Analytics

Google Analytics är idag det statistikverktyg som finns implementerat på de flesta webbplatser, oavsett om det är en liten blogg eller stor e-handel. Men även om verktyget är implementerat är det tyvärr många som idag inte använder Google Analytics fullt ut eller har gjort de inställningar som krävs för att få ut mer av sin webbanalys. Jag […]

5 april

Mät rätt

Mät rätt

För att få kunna utveckla ditt företag på webben gäller det att hela tiden mäta, förbättra och följa upp statistik. Det är det tyvärr många som missar. Problemet är att det oftast mäts bara för att mäta. Det är vanligt att det skickas mängder med rapporter med statistik till ingen nytta. Rapporter som inte följs […]