Diskussionen fortsätter

2009-09-23   Sökmotoroptimering  |  1 kommentar

Diskussionen om reklambyråer som inte förstår sig på Google utan ofta levererar webbsidor helt utan tanke på sökmotorerna fortsätter, och jag följer den gärna. Läsvärt är helt klart Simon Sundéns inlägg och även den här från Walter Naeslund.

Jag har själv haft några samtal med några av reklam- och webbbyråerna i  Jönköping och det är en del av dessa som inte jobbar eller tänker på att informationen på webbplatsen ska vara sökbar. Och skulle tanken finnas där, så har de inte kunskap om hur de ska göra. Vilket idag alla reklambyråer givetvis bör ha koll på.

Ska absolut inte hänga ut någon, eller det kanske jag borde? Fast det är ju inte så svårt att titta själva på Google.

(Hade även varit mycket roligt om någon erbjöd wordpress som publiceringsverktyg, blir nog en post om det framöver.)

  • If only.. Tänk om en å annan italienare hade förstått detta faktum. Men nej, inte då!