11 februari

David Eriksson-Wigg – en av de tysta

David Eriksson-Wigg – en av de tysta

Hmm, egentligen skulle detta lilla inlägg innehålla en blank sida. Men nej, nu när SEO-tomten Arif har dragit fram mig från min grotta så finns det väl ingen återvändo antar jag. Den starka tysta typen från Norrland i ett nötskal skulle jag nog kalla mig själv, vilket får mig att tänka på Simon Nyström. Han […]

8 januari

Vem är du?

Vem är du?

Folk i SEO branschen har ofta väldigt olika bakgrunder, vilket är intressant. Det är inte många som har pluggat sig till sina kunskaper utan det är ofta olika anledningar varför man blir intresserad av SEO. Förutom olika bakgrunder finns det även olika personligheter som jag funderat om. Frågan är, vem är du? Den ensamma Att […]

27 december

Sökmotoroptimering gör inte underverk

Sökmotoroptimering gör inte underverk

Har du anlitat ett företag som ska hjälpa dig med sökmotoroptimeringen? Kanon, då kan du snart luta dig tillbaka och studera de gröna siffrorna i Google Analytics. Nä, tyvärr jag är ledsen, det fungerar inte så, sökmotoroptimering gör inte ensamt stora underverk även om många fortfarande tror det och även säljer in sökmotoroptimering som något […]

5 november

Glöm noindex

Glöm noindex

Att uppnå bra synlighet på Google är nästan alltid svårare ju nyare en webbplats är. En helt ny webbplats med ny domän, utan några inlänkar till sig är betydligt svårare att få bra resultat med jämfört med en etablerad webbplats med några år på nacken. Om den nu inte har fullt med dåliga länkar till […]

7 oktober

Google bestämmer spelreglerna

Google bestämmer spelreglerna

Att arbeta med synlighet på Google innebär hela tiden nya spelregler. Det som fungerade en dag kanske inte fungerar i morgon. Och det är just det som är tjusningen med detta arbete. Det går inte lura sig till bra positioner på Google. I alla fall inte på lång sikt utan du måste göra dig förtjänt […]

12 augusti

Glöm snabba resultat

Glöm snabba resultat

Att företag tar hjälp med sin synlighet på nätet är inget nytt. Men tyvärr blir det blir fler och fler företag som har en ogenomtänkt webbstrategi och oförtjänt dåliga resultat i sökmotorerna. Det är ofta domäner hit och dit, ompekningar som pekar åt höger och vänster och länkar från både det ena och andra. Det […]

6 april

Betala inte för dåliga besökare

Betala inte för dåliga besökare

Google Adwords är ett bra verktyg för dig som vill betala för trafik till din webbplats. I och med att det är enkelt att komma igång är det många som själva tar hand om sina kampanjer. Detta kan vara ett bra alternativ om du har full koll på verktyget. Men tyvärr är det många som […]

5 april

Mät rätt

Mät rätt

För att få kunna utveckla ditt företag på webben gäller det att hela tiden mäta, förbättra och följa upp statistik. Det är det tyvärr många som missar. Problemet är att det oftast mäts bara för att mäta. Det är vanligt att det skickas mängder med rapporter med statistik till ingen nytta. Rapporter som inte följs […]

13 mars

Välj rätt i framtiden – satsa på sökmotoroptimering

Välj rätt i framtiden – satsa på sökmotoroptimering

Jag hade en gång en dröm att få arbeta på en reklambyrå. Det var långt innan sökmotoroptimering var etablerat. Men hade det varit etablerat hade jag inte velat arbeta med det ändå. Det hade förmodligen låtit för tråkigt och enformigt. Idag behövs det folk som kan och vill arbeta med sökmotoroptimering. Det finns många lediga […]

20 januari

Akta er för dåliga länkar

Akta er för dåliga länkar

Mer och mer företag som vill ha hjälp med framförallt sökmotoroptimering har köpt tjänsten tidigare av andra leverantörer. En del är missnöjda för att de inte fått bra resultat och en del företag vill testa en ny leverantör av andra anledningar. Inget konstigt med det. Det som blir vanligare är att fler webbplatser allt oftare […]