Betala inte för dåliga besökare

2014-04-06   Google Adwords  |  Ingen kommentar

Google Adwords är ett bra verktyg för dig som vill betala för trafik till din webbplats. I och med att det är enkelt att komma igång är det många som själva tar hand om sina kampanjer. Detta kan vara ett bra alternativ om du har full koll på verktyget. Men tyvärr är det många som kör sina egna kampanjer som inte har koll på verktyget vilket kan medföra att du tyvärr betalar för dåliga besökare.

När du loggar in i Google Adwords är det enkelt att se vilka annonsgrupper och sökord som har fått mest klick men det du måste ha koll på är vilka exakta sökord som har gett klick. Om du är på fliken sökord kan du under detaljerad information klicka på söktermer och sedan alla. Här får du då en lista på vilka sökord som har genererat besök till dig.

Hittar du sökord här som du inte vill betala för, lägg till dem som negativa sökord. Detta kommer innebära att din annons inte visas nästa gång någon gör en sökning på sökordet.

negativa

Har du inte tid och kunskap att arbeta med Google Adwords själv tycker jag du ska ta hjälp av någon som är dokumenterat duktig, det kommer du tjäna på!